Жов 25, 2012 - Факти    Прокоментуй!

5 помилкових фактів з історичних книг


5 помилкових фактів з історичних книг

Ми звикли беззастережно довіряти всьому, що написано у величезних енциклопедіях, словниках і підручниках з історії. А тим часом факти, наведені в них і завчені нами з шкільної лави, часом можуть зовсім не співпадати з тим, що було в реальності. Buro 24/7 провело невелике розслідування і готово викрити 5 найпопулярніших оман, широко поширених у навчальній літературі.

1. Генрі Форд не був першим винахідником складального конвеєра. Насправді ж вперше на своєму машинобудівному заводі конвейра застосував конкурент Форда, Ренсом Елі Олдс, ще в 1901 році. Його “Олдсмобілі” під час виробничих процесів переміщалися по цеху на дерев’яних візках, що значно збільшувало кінцеві обсяги випуску: всього за один рік на заводі істинного винахідника конвейра стало вироблятися в 5 разів більше автомобілів. Генрі Форд лише додав до конструкції Олдса ремені і став застосовувати конвейра де тільки можна: не тільки на етапі кінцевого складання, але і на всіх проміжних стадіях.

2. Першу кругосвітню подорож здійснив не Фернан Магеллан. Португальському мореплавецю так і не вдалося обігнути земну кулю – він був убитий в 1521 році аборигенами Філіппінських островів, за 17 місяців до закінчення подорожі. Тим не менш корабельна регата продовжилася під керівництвом Хуана Себастьяна де Елькано, якому імператор Карл V згодом присвоїв особистий герб із зображенням прянощів, замку, шолома і земної кулі. При цьому Елькано після смерті Магеллана планував відправитися в зворотний шлях, і лише загроза нападу португальців змусила його продовжити подорож.

3. Першим президентом США є не Джордж Вашингтон. Безумовно, Вашингтон був обраний президентом відповідно до Конституції США 1787 року. Однак така посада існувала задовго до цього: президента законодавчого конгресу США раніше призначали у відповідності зі статтями про конфедерацію. І за 8 років до Джорджа Вашингтона на цій посаді побували 10 політичних діячів, перший з яких – Семюель Хантінгтон.

4. Зріст Наполеона був вище середньоєвропейського. Історики давно закріпили за французьким полководцем прізвисько Маленький Капрал. Його невгамовна жага влади звично списується на комплекси з приводу низького зросту. Тим часом, на момент смерті зріст Бонапарта становив 168,79 сантиметра, при житті ж – близько 170 сантиметрів, що значно більше зросту середнього європейця тієї епохи. Численні міфи і прізвиська скоріше пов’язані з особливостями статури полководця: він був дуже худим, тендітним і завжди здавався набагато молодшим за свої роки.

5. Марія-Антуанетта не радила підданим харчуватися тістечками. Знаменита історія, пов’язана з французькою королевою, кочує зі шкільних підручників в інтелектуальні журнали і назад. Відповідно до неї, коли Марії-Антуанетті повідомили, що її піддані голодують, та відповіла: “Якщо у них немає хліба, нехай їдять тістечка”. Правдива версія плутає десь в в засіках історії. Відповідно за одними відомостями, ця фраза була придумана французьким філософом Жан-Жаком Руссо в 1766 році, коли королеві було всього 11 років. Інша ж історія свідчить, що сакраментальну фразу вимовила інша французька королева, Марія Терезія, перша дружина Людовика XIV.

Автор: tanya

Можливо вас зацікавить:
 

Переглядів: 269

Є що сказати? Залиште свій відгук прямо зараз!